ALO ÇÖZÜM HATTI 444 35 66
Sıkça Sorulan Sorular
Anasayfa > Sıkça Sorulan Sorular > Çevre / Geri Dönüşüm İşlemleri

1- Nasıl geri dönüşüm yapılır?
Her birey ihtiyaçlarını karşılamak üzere her gün birçok farklı ürün satın alır. Alınan bu ürünler çoğu zaman, daha sağlıklı ve korunaklı muhafaza edilmek üzere ambalajlanmaktadır. Ambalaj atıklarını, diğer atıklardan ayrı şekilde biriktirmek sureti ile tekrar geri dönüşüme sevk edilebilir. Satın aldığımız ürünlerin ambalajlarını evlerimizde ayrı birer torbada biriktirerek, ilk adımı atmış oluruz. Biriktirdiğimiz ambalaj atıklarını, evimize en yakın ambalaj atığı konteynerine atarak geri dönüşümü başlatırız. Eğer oturduğunuz belediye sınırları içerisinde ambalaj atığı konteyneri yoksa belediyemize bu konuda başvurmalısınız.

2- Ambalaj atıklarımı nasıl biriktireceğim? Biriktirdikten sonra ne yapacağım?
Evde, işyerlerinizde, alışverişlerinizde kullandığınız ürünlerin ambalajlarını ayrı şekilde biriktirebilirsiniz. Evinizde iseniz ambalaj atıklarınızı, diğer çöplerinizden farklı olarak mavi renkteki çöp torbalarında biriktirmelisiniz. Apartman görevlisine bu şekilde teslim etmeniz geri dönüşümün ilk adımı olarak yeterli olacaktır. Ayrı olarak iç mekân kutularına biriktirdiğiniz ambalajlarınızı ister belediyemiz tarafından temin edilmiş geri dönüşüm konteynerlerine de bırakabilir, iş yerinizde veya okulunuzda geri dönüşüm kutuları var ise bu noktalara da atıklarınızı atabilirsiniz. Bu kutular belediyemizin anlaşmalı olduğu firma elemanları tarafından toplanır.

3- Ambalaj atıklarımı ayrı olarak biriktiriyorum ne yapmalıyım?
Eğer belediyenizin bu yönde bir çalışması yok ise belediyemize başvuruda bulunabilirsiniz. Tarafınıza verilen iç mekân kutuları üzerindeki iletişim numaralarını arayarak geri dönüşüm kutularınızın boşaltılması için uyarıda bulunabilirsiniz.

4- Belediyemizden geri dönüşüm kumbaralarından apartmanımıza, mahallemize, okulumuza istiyoruz, ne yapmalıyız?
Tüm geri dönüşüm kumbara taleplerinizi öncelikle belediyemize bildirmelisiniz. Talebiniz uygun bulunduğu takdirde geri dönüşüm kutusu teslim edilecektir.
5- Tüm geri dönüşüm kumbara taleplerinizi öncelikle belediyemize bildirmelisiniz.

Talebiniz uygun bulunduğu takdirde geri dönüşüm kutusu teslim edilecektir.
Tüm geri dönüşüm kumbara taleplerinizi öncelikle belediyemize bildirmelisiniz. Talebiniz uygun bulunduğu takdirde geri dönüşüm kutusu teslim edilecektir.

6- Bitkisel atık yağları nereye verebilirim?
Yağı kesinlikle lavaboya dökmüyoruz. Lavabo ve kanalizasyon borularının tıkanmasına neden olur, atıksular eriştikleri deniz ve nehirlerde suyun hava almasını engelleyecek yağ filmi ile suyun yüzeyinin kaplanmasına neden olur. Bu balıkların ölmesine neden olur. Ayrıca su ortamındaki balıkların avlandıktan sonra yenirken tadını bozar. Atıksu arıtma tesisinde yağın giderilmesi biraz daha güçtür. Dolayısıyla, atık yağlarımızı katiyetle lavabodan dökmüyoruz. Bunu toplayan kuruluşlara veriyoruz. Toplayan firmalar bu yağlardan biyodizel elde ediyorlar. Bu yolla petrol kaynaklarımızın kısmen korunmasını sağlıyoruz ve atmosferik ısınması da engellemiş oluyoruz. Atık yağ toplayan firmalar Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yetkilendiriliyor. Atık yağ toplama merkezlerimiz liste halinde verilmiş olup size en uygun yerdeki merkeze bırakabilirsiniz.

7- Atık Elektrikli ve Elektronik Eşyalarımı (AEEE) nereye verebilirim?
Belediyemizin anlaşacağı lisanslı firma ismi ve iletişim numaraları daha sonra yayımlanacaktır.

8- Tıbbi atıklarla, tehlikeli atıklarla ve atık yağlarla kontamine olmuş ambalaj atıklarının bildirimi yapılacak mıdır? Hangi tarihte yapılacaktır?
Tıbbi atıkların bertarafı ve denetimi İzmir Büyük Şehir Belediyesi sorumluluk alanındadır

9- Serum şişeleri tıbbi atık mıdır?
Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliği'nin 12 nci maddesine göre kağıt, karton, plastik ve metal ambalaj atıkları, kontamine olmamaları şartıyla diğer atıklardan ayrı olarak mavi renkli plastik torbalarda toplanırlar. Serum ve ilaç şişeleri gibi cam ambalaj atıkları ise yine kontamine olmamaları şartıyla cam ambalaj kumbaralarında, kumbara olmaması halinde ise diğer ambalaj atıkları ile birlikte mavi renkli plastik torbalarda toplanırlar. Kullanılmış serum şişeleri ayrı toplanmadan önce, uçlarındaki lastik, hortum, iğne gibi hasta ile temas eden kontamine olmuş materyallerden ayrılır. Kontamine materyaller diğer tıbbi atıklar ile birlikte toplanır. Toplanan ambalaj atıklarının, Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda geri kazanılmaları sağlanır.

10- Çöp toplama ve nakli ile ilgili aksaklık, şikayet, talep ve önerilerimi nereye bildirebilirim?
Çöp toplama programında yaşanan aksaklık, şikayet ve taleplerinizi Müdürlüğümüzün iletişim numarasına 0232 433 36 29 telefon ile, e-mail adresine elektronik olarak temizlik@konak.bel.tr, faks numarasına dilekçenizi göndererek veya yazılı olarak bildirebilir ayrıca Belediyemizin Hemşehri İletişim Birimi' ne (HİM) form yolu ile bildirebilirsiniz. Talep veya şikayetinizi aldığınız başvuru numarası ile takip edebilirsiniz. Başvurunuz en kısa zamanda değerlendirmeye alınacak ve size yapılan çalışma ile işlem sonucundan bilgi verilecektir.

11- Eski eşyalarım var. Alınmasını istiyorum ne yapmalıyım?
Kullanılamayacak durumda olan atık durumundaki eski eşyalarınız için Belediyemiz Temizlik İşleri Müdürlüğü' ne telefon veya e-mail yolu ile başvurmanız durumunda, size değerlendirmeye alınan işlem sırasına göre bir program bildirilecek ve o programa uygun olarak atıkların sokağa çıkarılması durumunda alınması sağlanacaktır. Eğer eşyalarınız kullanılabilecek durumda ise Belediyemizin "Eşya Bankası" Biriminin 0232 484 53 00 / 2960 numaralı telefonuna bildirilmesi gerekmektedir.

12- Atık pil biriktirdim. Alınmasını istiyorum ne yapmalıyım?
Biriktirdiğiniz atık piller için Belediyemiz Temizlik İşleri Müdürlüğü'nün iletişim numarasına 0232 433 36 29 telefon ile, e-mail adresine elektronik olarak temizlik@konak.bel.tr, faks numarasına dilekçenizi göndererek veya yazılı olarak bildirebilir, ayrıca Belediyemizin Hemşehri İletişim Birimi'ne (HİM) form yolu ile bildirebilirsiniz. Başvurunuz hemen değerlendirilecek ve atık pillerin alınması sağlanacaktır.

13- Konteynerler ile ilgili talep ve şikayetlerimi nereye bildirebilirim?
Konteyner talepleriniz için, konteynerlerde meydana gelen arızalar, konteynerlerin yıkanması ve dezenfekte edilmesi için Belediyemiz Temizlik İşleri Müdürlüğü'nün iletişim numarasına 0232 433 36 29 telefon ile, e-mail adresine elektronik olarak temizlik@konak.bel.tr, faks numarasına dilekçenizi göndererek veya yazılı olarak bildirebilir, ayrıca Belediyemizin Hemşehri İletişim Birimi'ne (HİM) form yolu ile bildirebilirsiniz. Başvurunuz ekiplerimizce hemen değerlendirmeye alınacaktır.